همایش بزرگداشت روز بسیج جامعه پزشکی

  ارسال شده در 8 اسفند 1400


بزرگداشت روز بسیج جامعه پزشکی با حضور مسئولین کانون های استانی در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا علیه السلام

همایش بزرگداشت روز بسیج جامعه پزشکی، در روز دوشنبه 9 اسفند با حضور دکتر چشمی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، سردار غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام خراسان رضوی و مسئولین کانون های بسیج جامعه پزشکی مشهد و شهرستان های استان خراسان رضوی ( تعداد 70 نفر) در سالن شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار گردید.

مسئولین کانون های شهرستان(40 نفر) نیز از روز یکشنبه 8 اسفند به همراه خانواده هایشان به مشهد دعوت شده بودند که با فراهم نمودن محل اسکانشان در زائرسرای رضوی به مدت 3 روز مهمان امام رضا (ع) بودند که هدایای فرهنگی نیز به ایشان اهدا گردید.

گفتنی است همایش از ساعت 8 صبح روز دوشنبه آغاز شد که در سه بخش برنامه ها اجرا شد.

بخش اول شامل خیرمقدم دکتر ذاکریان، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، سخنرانی دکتر کیانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سردار غیاثی، فرماندهی محترم سپاه امام رضا علیه السلام و دکتر چشمی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بود. همچنین از افراد فعال در حوزه های مختلف محرومیت زدایی و کانون های برتر در حوزه های فرهنگی، روابط عمومی، نیرو انسانی و جهادی نیز تقدیر به عمل آمد. فعالیت های سازمان نیز به صورت مستند به تصویر درآمد.

بخش دوم پرسش و پاسخ مسئولین کانون ها و بیان چالش ها و دغدغه های آن ها بود.

بخش سوم نیز جلسه ستادی سازمان و تبیین برنامه های سال 1401 برگزار گردید.

مشروح این برنامه:

ابتدا دکتر ذاکریان، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به مدعوین همایش به تشریح فعالیت های انجام شده در سال 1400 توسط سازمان پرداخت و گفت: فلسفه نامگذاری روز بسیج جامعه پزشکی به واسطه حمله وحشیانه دشمنان به بیمارستان حضرت زهرا(س) و شهادت جمع زیادی از جامعه پزشکی، انجام شده و در این مراسم نام و یاد شهیدان دیالمه، قاسمی، کاظمی‌آشتیانی، رحیمی، عقیلی و احمدی و همچنین تمامی شهدای پرافتخار مدافع سلامت را گرامی می‌داریم.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی در طول 2 سال اخیر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا خوش درخشیده و شهدای عرصه سلامت با جانفشانی‌های فداکارانه خود با تقدیم جان خویش، در مسیر حفظ جان همنوعان خود تلاش کردند و مقام معظم رهبری از آنان به عنوان مجاهدان فی سبیل الله نام بردند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه این مجموعه خدمات شایسته‌ای در سال 1400 ارائه داد، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در سال 1400 در هر هفته 500 ویزیت رایگان در مناطق حاشیه شهر داشت و شاخص‌ترین اقدام سال جاری هم راه‌اندازی مرکز جلوگیری از سقط جنین با نام نفس بود.

ذاکریان تاکید کرد: اقدامات و خدمات موفق و موثر مرکز نفس به الگویی برای دیگر نقاط کشور تبدیل شده، مرکزی که با هدف انجام جلوگیری از سقط جنین سالم دایر شده است.

در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که نیروهای بسیجی در طول ایام بحران کرونا دوشادوش کادر بهداشت و درمان حضوری پررنگ و قهرمانانه داشتند، تاکیدکرد: بسیجیان با لبیک گفتن به فرمان امام و رهبر خویش از نخستین‌ روزهای بحران کرونا حضوری قهرمانانه و پرافتخار در کنار کادر بهداشت و درمان کرونا داشتند، نیروهای بسیج جامعه پزشکی در طول 25 ماهه به‌خوبی یاری‌گر مدافعان سلامت بودند و در این شرایط بسیارسخت و بحرانی لحظه‌ای آنان را تنها نگذاشتند و در این مسیر شهدای زیادی تقدیم شد که نام و یاد تمامی آنان را گرامی می‌داریم.

کیانی خاطرنشان کرد: خدمات بسیجیان عرصه پزشکی تنها منوط به این ایام نبوده و نیست و در سال‌های قبل از کرونا هم خدمات شایسته آنها را در مناطق محروم و مرزی دیدیم و امیدواریم با ریشه‌کنی کامل این ویروس منحوس خدمات با کیفیت این مجموعه خدوم و زحمتکش را در دوران پساکرونا به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم ، فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام نیز اظهارداشت: خاطرات بسیار زیادی از حضور پررنگ، حماسی و مخلصانه جامعه پزشکی و پرستاری در جبهه‌های حق علیه باطل و مبارزه با ویروس کرونا به بهترین شکل ممکن دیده شد و پزشکان و پرستاران امروز در 2 سال اخیر به‌خوبی ادامه دهنده راه پرافتخار ‌پزشکان و پرستاران دیروز بودند.

سردار هاشم غیاثی با بیان اینکه جامعه پزشکی و پرستاری با حضور قهرمانانه خود اجازه ندادند که ویروس منحوس کرونا آنگونه که می‌خواهد جولان دهد، خاطرنشان کرد: با تلاش مدافعان سلامت و مدیریت بسیارخوب متولیان حوزه سلامت، شاهد بهترین عملکرد در ایران اسلامی در میان تمامی کشورهای جهان هم در بحث واکسیناسیون و هم در بحث درمان بودیم.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی در ایام بحران کرونا رسالت خویش را به‌خوبی اجرا کرد و امیدواریم که همه ما بتوانیم در حوزه تخصصی خود بهترین نوع خدمت را به مردم ارائه دهیم.

دکتر چشمی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، هم نیز در ادامه این مراسم اظهارداشت: ما در تمامی برنامه‌های حوزه کاری‌مان یک مطالبه‌گر هستیم و در این مطالبه‌گری به جهت اعتماد تمامی بزرگان به این مجموعه از جمله مقام معظم رهبری، به‌دور از نگاه‌ها و سلایق شخصی آنگونه که نیاز است اقدامات و پیگیری‌های لازم را داریم و نمونه بارز آن حضور پررنگ پزشکان بسیجی در ایام بحران کروناست.

مسلم چشمی،افزود: بسیجیان در 5 گام قبلی در موضوعات پیشگیری، واکسیناسیون، بیماریابی، درمان و کمک های معیشتی را در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا کردند و در گام ششم این طرح ارائه آموزش زندگی سالم در شرایط بحرانی کرونایی را خواهیم داشت که تا در زمان پایان بحران کرونا شاهد عدم آسیب به مردم باشیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: ما می‌توانیم با اتحاد و همدلی مثال‌زدنی‌که داریم بر کرونا غلبه کنیم و همانگونه که نام ایران عزیز در واکسیناسیون کرونا خوش درخشیده، در ریشه‌کنی این ویروس منحوس هم خواهد درخشید.

در ادامه این همایش رئیس سابق هیئت اندیشه ورز، جناب آقای دکتر محمدتقی رجبی مشهدی تکریم و جناب آقای دکتر مسعود ملکی به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی معارفه شد.

همچنین جناب آقای حامد نیتی جانشین سابق سازمان تکریم و جناب آقای محمد حاج زاده به عنوان جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی معارفه گردید.

در پایان این مراسم از سازمان ها و رئسای بیمارستان همکار و همراه با بسیج و مسئولین برتر کانون های بسیج در سطح استان تقدیر به عمل آمد . 

پس از پایان همایش جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر چشمی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، جناب سرهنگ عفت پناه جانشین فرماندهی در ستاد اقشار و متخصصین سپاه امام رضا علیه السلام، ریاست دانشگاه های علوم پزشکی نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه، دکتر ذاکریان، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و مسئولین کانون های بسیج جامعه پزشکی  خراسان رضوی برگزار گردید که در این جلسه مسئولین کانون ها چالش ها، دغدغه ها، مشکلات و سوالات خود را مطرح نمودند و مسئول مربوط به هر بحث ضمن پاسخگویی، راهکار هایی جهت حل مشکلات ارائه دادند.

بخش سوم برنامه نیز جلسه ستادی سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بود که با حضور مسئولین ستاد استان و کانون ها جهت تبیین برنامه های سال 1401 برگزار گردید.

 

 

 

 


شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر