مراسم معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان های امام رضا علیه السلام، قائم ( عج) و شهید هاشمی نژاد

  ارسال شده در 5 خرداد 1400


مسئولین جدید کانون‌های بسیج جامعه پزشکی بیمارستان‌های قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی‌نژاد منصوب شدند.

مراسم تکریم و معارفه مسئولان بسیج جامعه پزشکی بیمارستان‌های قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی‌نژاد با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم دکتر شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه بیش از ۱۶ ماه است با ویروس کرونا در نبرد هستیم خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌های حوزه درمان از نظرات نخبگان بسیجی به‌خوبی بهره‌مند شدیم، زیرا معتقدیم که نظرات بسیجیان دلی و منطقی بوده در این مجموعه رنگ‌ها و جناح‌ها معنا ندارد و در یک کلام خود را خادم مردم می‌دانند.

وی تاکید کرد: با وجود کم‌لطفی‌های بسیار دشمنان به ایران و تخصیص کمترین میزان واکسن کرونا و تحریم‌های دارویی، هیچگونه کمبود تختی در مشهد نداریم و با افتخار می‌گوییم که در شهر امام رضا(ع) به جز بیماران مشهدی، به غیرمشهدی‌ها هم خدمت‌رسانی می‌کنیم و یکی از برترین عملکردهای ایران و جهان را در مبارزه با این بحران در مشهد شاهد بودیم.

شهید وحید شادی‌فر الگویی بارز در مسیر خدمت به مردم

در ادامه این مراسم دکتر محمد وجدانی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: شهید وحید شادی‌فر از شهدای شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده و این شهید والامقام که مجموعه ورزشی آبی این دانشگاه مزین به نام مبارکش شده الگویی بارز در مسیر خدمت به مردم تا آخرین نفس است.

در بخش دیگری از این مراسم سرهنگ محمدحسن عفت‌پناه، جانشین ستاد بسیج اقشار خراسان رضوی، با بیان اینکه جابه‌جایی در بسیج به معنای پایان کار نیست، بلکه به معنای شاگردپروری و پرورش خدمتگزاران جدید با حضور اساتید پیشکسوت است، خاطرنشان کرد: معتقدیم که در دوره‌های مختلف از جمله ایام بحران کرونا در تمامی بیمارستان‌ها خدمات شایسته بسیجیان صورت پذیرفته است و در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و کوشش‌های آقایان عبداللهی، زرندی و حسن‌زاده مدیران سابق کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌های قائم(عج)، امام رضا(ع) و شهید هاشمی‌نژاد، برای آقایان ثقینی، محروقی و شهیدی در دوره مدیریتی جدید در کانون‌‌های فوق‌الذکر آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

وی با ذکر این نکته که در زمان جنگ پزشکان در خدماتی که در بهداری‌ها به مجروحان داشتند، سلاح بر دست در میدان حاضر بودند، تاکید کرد: در جبهه مبارزه با ویروس کرونا هم حضور پرافتخار بسیجیان را در کنار کادر بهداشت و درمان داشتیم و بی‌شک تا این حضور تا پایان این جنگ میکروبی ادامه دارد.

در ادامه این مراسم دکتر فاطمه تارا، رئیس بیمارستان قائم(عج)، گفت: بسیج جامعه پزشکی بیمارستان قائم(عج) همه ساله خدمات ارزنده‌ای در حوزه سلامت ارائه می‌دهد و اوج کار نیروهای این مجموعه در ایام بحران کرونا بود و با حضور در کنار مدافعان سلامت در مسیر مبارزه با این ویروس منحوس جانانه کوشیدند.

وی افزود: حضور مخلصانه پزشکان  و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در روزهای آتش و خون در قالب تیم های اضطراری در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی به رفع آلام مجروحان می‌پرداختند، زمینه‌ای شد تا پس از جنگ تحمیلی این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج، به منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور و ثبت و انتقال تجارب و مواریث گران‌بهای دفاع مقدس گرد هم آیند و به‌خوبی می‌بینیم که راه پزشکان دیروز در جبهه‌ای دیگر توسط پزشکان امروز تداوم یافته است.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر سیدمحمد موسوی، رئیس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد، تصریح کرد: در ۳ سال اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص ساخت بیمارستان جدید صورت پذیرفت و نتیجه آن افزایش ۸۱ درصدی رضایتمندی مردم شد.

وی بیان کرد: بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در ایام مبارزه با بحران کرونا از بیمارستان‌های فعال و پرکار مشهد در این خصوص بود و بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم خدمات قابل توجه و در خور شانی را به بیماران بستری شده در این بیمارستان ارائه دهیم.

همچنین دکتر علی خورسند، رئیس بیمارستان امام رضا(ع)، تأکید کرد: در دوران بحران کرونا از کمک‌های بسیج به‌خوبی استفاده شد و معتقدیم که خدمات بسیجیان به‌خصوص در حوزه سلامت باید به‌خوبی معرفی شود.

وی با بیان اینکه بسیج در تمامی جمع‌ها افتخارآفرین بوده و نمونه بارز آن در ایام بحران کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: در زمانی که خیلی‌ها ترس از حضور در بخش‌های کرونایی‌ها را داشتند بسیج و نهاد نمایندگی حضوری قهرمانانه داشتند.

در پایان مراسم از زحمات دکتر عبداللهی مسئول بسیج جامعه پزشکی کانون امام رضا علیه السلام، آقای زرندی مسئول کانون قائم (عج) و آقای حسن زاده مسئول کانون شهید هاشمی نژاد تقدیر شده و آقایان ثقینی ( کانون امام رضا علیه السلام) شهیدی (کانون شهید هاشمی نژاد ) و محروقی ( قائم (عج) ) معارفه شدند.


شبکه‌های اجتماعی

ویدئوهای اخیر